Συντρίμμια τα όνειρά τους

Το θέμα είναι πολύ βαρύ, όπως φαίνεται από τον τίτλο. Ας μπούμε σιγά σιγά μ’ ένα κόμιξ.

Τζένη και Τάκης
Η Τζένη και ο Τάκης. Δούκισσα και Τόλης Βοσκόπουλος, 1967.

Λοιπόν, ο Τάκης και η Τζένη είναι ερωτευμένοι, ευτυχισμένοι και αστέρια του λαϊκού τραγουδιού – ο Τάκης ανερχόμενος και η Τζένη βεντέτα. Η Τζένη δίνει βάση σ’ ένα ψέμα που της ξεφουρνίζουν, ότι δήθεν εξ αιτίας της, ο Τάκης έχει εγκαταλείψει μια φτωχιά κοπέλα μ’ ένα παιδί στην αγκαλιά. Γεμάτη καλοσύνη, καθώς είναι, αλλά και αφάνταστα πληγωμένη, αποτραβιέται απότομα και σιωπηλά από το προσκήνιο. Ο Τάκης νομίζει ότι η Τζένη εξαφανίστηκε από τη ζωή του, γιατί αγαπούσε τον Σώτο κι έφυγε μαζί του. Εκείνη όμως έχει κλειστεί σε μοναστήρι και κανείς δεν ξέρει πού βρίσκεται.

Στο μοναστήρι
Ηγουμένη η Μιράντα Μυράτ και δόκιμη μοναχή η Δούκισσα.

Από τότε που έχασε τη Τζένη, ο Τάκης έχασε κάθε ενδιαφέρον για τη ζωή, έχασε τη δουλειά του και πήρε την κάτω βόλτα. Έγινε αχθοφόρος και ό,τι βγάζει το πίνει. Μια μέρα, βλέπει τυχαία στο λιμάνι την κυρα-Ματίνα, την οικιακή βοηθό της Τζένης, που τώρα δουλεύει στον Σώτο. Την παρακολουθεί μέχρι το σπίτι που πηγαίνει, για να μάθει πού βρίσκεται η Τζένη. Με το που τον βλέπει κυρα-Ματίνα, τον αρχίζει στον εξάψαλμο, «μπήκες στη ζωή της και την κατέστρεψες, από τη δόξα την έριξες στην αφάνεια, την έκανες να σ’ αγαπήσει, ενώ εσύ είχες εγκαταλείψει μια φτωχιά κοπέλα μ’ ένα παιδί στην αγκαλιά». Ο Τάκης δεν μπορεί να καταλάβει τι του λέει, το μόνο που καταλαβαίνει είναι ότι η Τζένη δεν έφυγε με τον Σώτο. Μα τότε, τι έχει γίνει;

κυρά Ματίνα και Τάκης

Πάνω στην ώρα μπαίνει ο Σώτος (Στέφανος Στρατηγός). Δεν αναγνωρίζει τον Τάκη, κοιτάζει ερωτηματικά την κυρα-Ματίνα και ακολουθεί ο αγαπημένος μου διάλογος:

ο προκομμένος

Μην ανησυχήσετε! Η αλήθεια θα λάμψει, ο Τάκης με τη βοήθεια της κυρα-Ματίνας και του Σώτου θα συνέλθει, θα ξαναγίνει μεγάλο όνομα στο τραγούδι, θα ξαναβρεί την Τζένη και θα ζήσουν αυτοί καλά και μη χειρότερα.

Βοσκόπουλος-συντρίμμια τα όνειρά μας

Η ταινία «Συντρίμμια τα όνειρά μας» είναι μία από τις τέσσερις ταινίες που γύρισαν η Δούκισσα και ο Βοσκόπουλος, την εποχή που ήταν ζευγάρι.

Τ’ αδέλφια μου, 1966
Συντρίμμια τα όνειρά μας, 1967
Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου, 1968
Ελπίδες που ναυάγησαν, 1968

Οι ταινίες ήταν ασπρόμαυρες. Τα σενάρια ήταν του Νάσου Οικονομόπουλου, του Κώστα Ασημακόπουλου και του Κώστα Δούκα, ο οποίος έκανε και τη σκηνοθεσία. Οι υποθέσεις ήταν απίθανες συμπτώσεις και παρατραβηγμένες καταστάσεις, το σενάριο είχε κενά, το μοντάζ χρησιμοποιούσε τις σκηνές των τραγουδιών της μίας ταινίας σε άλλη, έτσι που, για παράδειγμα, η Δούκισσα τραγουδούσε στο κέντρο το βράδυ με κοντό μαλλί και την άλλη μέρα εμφανιζόταν με μακρύ. Αυτά όμως ήταν ασήμαντες λεπτομέρειες. Οι ταινίες αγαπήθηκαν από τη μερίδα του κοινού, που λάτρευε το μελό και το ζευγάρι.

Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου
«Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου»

Ο κινηματογράφος ήταν ο μόνος τρόπος που είχαν οι θαυμαστές να τους δουν και ν’ ακούσουν τα τραγούδια τους, μια που δεν είχε κάνει ακόμα την εμφάνισή της η τηλεόραση. Γι’ αυτό και σε κάθε ταινία ακούγονταν πολλά τραγούδια. Άλλωστε ο στόχος αυτών των ταινιών περιοριζόταν στην προβολή των δύο πρωταγωνιστών και των τραγουδιών τους, χωρίς το σενάριο ν’ αγγίζει άλλα θέματα, όπως γινόταν με τις ταινίες της ΚΛΑΚ ΦΙΛΜ.

Το παράξενο είναι πως σε καθεμία από τις τέσσερις ταινίες έπαιζε και κάποιος από τους ξεχωριστούς ηθοποιούς μας, που έχει συνδέσει το όνομά του με ποιοτικές δουλειές. Η Μαρία Φωκά ήταν η δεσποτική πλούσια μητέρα στο «Τ’ αδέλφια μου», η Μιράντα Μυράτ ήταν ηγουμένη στο «Συντρίμμια τα όνειρά μας» και ετοιμοθάνατη μητέρα στο «Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου», ο Μάνος Κατράκης ήταν ο ηλικιωμένος στοργικός γείτονας στο «Θα κάνω πέτρα την καρδιά μου» και ο Λυκούργος Καλλέργης ήταν ο πάμπλουτος και σκληρός πατέρας στο «Ελπίδες που ναυάγησαν».

Η παραγωγή ήταν της ΚΟΥΛΑ ΦΙΛΜ, της κινηματογραφικής εταιρίας του Θεσσαλονικιού Γιώργου Πασχαλίδη. Η Δούκισσα είχε συγγενική σχέση μαζί του. Μετά τον χωρισμό από τον Βοσκόπουλο, έπαιξε και σε άλλες ταινίες της ΚΟΥΛΑ ΦΙΛΜ.

Καταραμένη ώρα-Δεξιά ο Γιώργος Πασχαλίδης της Κούλα Φιλμ.jpg
Σκηνή από την ταινία «Καταραμένη ώρα», 1968, που πρωταγωνιστούσε η Δούκισσα. Δεξιά ο παραγωγός Γιώργος Πασχαλίδης σ’ ένα μικρό ρόλο.

Και ο Βοσκόπουλος επίσης συνέχισε να κάνει κινηματογράφο. Τα τραγούδια που ακούγονταν στις ταινίες της ΚΟΥΛΑ ΦΙΛΜ δεν ήταν εκείνα που τον καθιέρωσαν ως τραγουδιστή. Έγιναν γνωστά, χωρίς να γίνουν μεγάλες επιτυχίες. Η πραγματικά μεγάλη επιτυχία ήρθε το 1968 με το τραγούδι «Αγωνία» του Γιώργου Ζαμπέτα. Αμέσως μετά γυρίστηκε η ομώνυμη ταινία.

Ελένη Ανουσάκη

Μια και ανέφερα την ταινία «Αγωνία», δεν μπορώ να μη θυμηθώ τη σκηνή όπου η Ελένη Ανουσάκη, ντυμένη μπομπονιέρα και με χτένισμα-δεν-ξεφεύγει-τρίχα-εκτός-από-δύο-μπουκλαρισμένα-τσουλούφια, ξενυχτάει στη φτωχική αυλή περιμένοντας με αγωνία τον καλό της να γυρίσει από το κέντρο που τραγουδάει, ενώ πίσω της είναι απλωμένο, πολύ ρεαλιστικά, ένα εσώρουχο. Τέλος πάντων!

Αγωνία-Τόλης

Ο Βοσκόπουλος έπαιξε σε είκοσι δύο ταινίες. Στις μισές από αυτές είχε πρωταγωνιστικό ρόλο. Όμως, το αποτύπωμά του στον καλλιτεχνικό χώρο το άφησε με τις συνθέσεις και την ερμηνεία του, υπηρετώντας το τραγούδι επί έξι δεκαετίες.

Λένε ότι τον Βοσκόπουλο ή τον λατρεύεις ή δεν τον ακούς καθόλου. Ας κλείσουμε όπως ξεκινήσαμε, μ’ ένα κόμιξ.

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s