Το Μπράσο και ο μπράσερ

Το Brasso είναι βερνίκι που καθαρίζει και γυαλίζει αντικείμενα από χαλκό, ορείχαλκο, χρώμιο και ανοξείδωτο ατσάλι. Φτιάχτηκε στη Βρετανία από την εταιρεία Reckitt & Sons το 1905.

Το Βrasso είναι εύφλεκτο. Οι σιδηροδρομικές εταιρείες το χαρακτήριζαν επικίνδυνο εμπόρευμα και χρέωναν πολύ ακριβά τη μεταφορά του. Στην ταινία Σαμποτάζ (1936) του Χίτσκοκ, ο εισπράκτορας κάνει χάρη στο αγόρι, που κρατάει δύο μπομπίνες κινηματογραφικής ταινίας, και το αφήνει ν’ ανέβει στο κόκκινο διώροφο λεωφορείο, παρ’ όλο που κάτι τέτοιο απαγορευόταν, γιατί το φιλμ ως εύφλεκτο υλικό, είχε χαρακτηριστεί επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια.
Παρ’ όλες τις δυσκολίες, το Βrasso είχε μεγάλη επιτυχία στη Βρετανία και σύντομα εκτόπισε άλλα παρεμφερή προϊόντα.

Η συσκευασία και το σήμα του Brasso ελάχιστα έχουν αλλάξει όλες αυτές τις δεκαετίες.
Τα μεταλλικά μπουκάλια, τυπικά δείγματα βρετανικού διαφημιστικού σχεδιασμού, είναι συλλεκτικά αντικείμενα.
Το μπουκάλι αριστερά είναι προϊόν του 1930.

Αριστερά, διαφήμιση του 1923 και δεξιά, διαφήμιση του 1934. Και οι δύο από τον ξένο τύπο.

Το Brasso ήρθε στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ’30. Εισαγόταν από τη Βρετανία και από τη Νέα Ζηλανδία (τη γνωστή Νέα Ζηλανδία, γιατί υπάρχει και η Νότια Ζηλανδία, που την ύπαρξή της πληροφορηθήκαμε από τον άριστο πρωθυπουργό μας σε συνέντευξη που έδωσε φέτος τον Μάιο).
Εισαγόμενες ήταν και οι διαφημίσεις. Πρωταγωνιστούσε ένα κορίτσι, ή καλύτερα το σκίτσο ενός κοριτσιού, που οι ρίγες στα ρούχα του παρέπεμπαν στο λογότυπο του προϊόντος.
Το ενδιαφέρον μου τράβηξε η σταθερότητα της συσκευασίας, του σήματος και των διαφημίσεων. Πριν από λίγες μέρες, η περιέργεια μ’ έκανε ν’ αγοράσω ένα μπουκάλι μπράσο. Η συσκευασία είναι ίδια με τις παλιές, μόνο που τώρα εισάγεται στην Ελλάδα από την Πορτογαλία.

Πάνω και κάτω: Διαφημίσεις του Brasso, που δημοσιεύτηκαν σε ελληνικές εφημερίδες τη δεκαετία του ’30.

Η Wikipedia αναφέρει ότι με το μπράσο μπορούμε να αποκαταστήσουμε φθορές σε βακελίτη και να επιδιορθώσουμε γρατζουνιές σε CD, DVD και σε τζαμάκια ρολογιών. Δεν ξέρω, όμως, αν αναφέρεται στο κοινό μπράσο ή στο νέο Brasso Gadgetcare.
Λόγω της δυνατής μυρωδιάς του υγρού και επειδή η δοκιμή που έκανα δεν είχε την αστραφτερή επιτυχία που περίμενα, η σταδιοδρομία μου ως μπράσερ τελείωσε σε λίγα λεπτά.
Το απολαυστικό κείμενο ενός πονηρού μπράσερ θα σας εξηγήσει τα οφέλη που μπορεί ν’ αποκομίσει κανείς από αυτή την ιδιότητα, αν έχει φαντασία και θράσος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s