Νυχτερινή περιπέτεια

Το Σάββατο ανακάλυψα μία παλιά ελληνική ταινία του 1954, τη «Νυχτερινή περιπέτεια». Λέω «ανακάλυψα» γιατί δεν την είχα δει ποτέ, αλλά ούτε και τη γνώριζα. Παίζουν παλιοί, γνωστοί και αγαπημένοι ηθοποιοί (Βασίλης Διαμαντόπουλος, Μαρία Αλκαίου, Ντίνος Ηλιόπουλος, Νίκος Τζόγιας), αλλά και ηθοποιοί της θεατρικής σκηνής και του ραδιοφωνικού θεάτρου που έχουν παίξει σε ελάχιστες ταινίες, όπως ο καταπληκτικός Μιχάλης Καλογιάννης και ο Γιάννης Αποστολίδης. Ανάμεσα σ’ αυτά τα μεγάλα και σπουδαία ονόματα ήταν και το όνομα της Νταίζης Μαυράκη, της σταρ Ελλάς των πρώτων μεταπολεμικών καλλιστείων, και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο.


Συμπτώσεις. Την επόμενη μέρα διάβασα ότι το πρωί του Σαββάτου έγινε η κηδεία της Νταίζης Μαυράκη, που πέθανε την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, πλήρης ημερών.


Νυχτερινή περιπέτεια-τίτλοι 6Η μουσική της ταινίας είναι του Μάνου Χατζιδάκι. Η ηχογράφηση έγινε ειδικά για την ταινία και στα δύο πιάνα έπαιζαν ο συνθέτης και ο Αργύρης Κουνάδης. Η έκπληξη ήταν ότι το σενάριο και τη σκηνοθεσία υπέγραψε ο Άγγελος Τερζάκης. Είχε παρακολουθήσει μαθήματα κινηματογράφου στην Ιταλία και η «Νυχτερινή περιπέτεια» ήταν η πρώτη και μοναδική του ταινία.

Η άλλη έκπληξη ήταν η αξιοπρεπής υποκριτική παρουσία της Νταίζης Μαυράκη. Και γι’ αυτήν επίσης η «Νυχτερινή περιπέτεια» ήταν η πρώτη και μοναδική της ταινία.
Δυστυχώς, η κόπια είναι προβληματική. Σε δύο σημεία χάνεται ο ήχος για αρκετά λεπτά και σε ένα άλλο σημείο η εικόνα. Ωστόσο, μπορεί κανείς να την παρακολουθήσει.


Η ταινία ξεκινάει με την οικογένεια Νικολάου στο τραπέζι. Ο Διαμαντής (Βασίλης Διαμαντόπουλος), η γυναίκα του Μαρία (Μαρία Αλκαίου) και η κόρη τους Σοφίκα (Χριστίνα Παυλάκη).

Είναι αγαπημένοι και νοιάζονται στοργικά ο ένας τον άλλον.

Μετά το μεσημεριανό φαγητό, ο Διαμαντής επιστρέφει στο γραφείο. Φτάνει πρώτος, όπως πάντα. Είναι σοβαρός και έντιμος άνθρωπος και υπεύθυνος υπάλληλος.
Μεταξύ των συναδέλφων γίνονται πειράγματα. Πειράζουν τον συνάδελφο (Μιχάλης Καλογιάννης), που συνεχώς χάνει το τραμ και φτάνει αργοπορημένος στο γραφείο γεμάτος αγωνία μήπως το έχει μάθει ο διευθυντής και τον απολύσει.

Νυχτερινή περιπέτεια (232)

Στα σοβαρά, όμως, όλοι αναρωτιούνται και συζητάνε για τον Πέτρο Τσινώτο, έναν υπάλληλο που λείπει τρεις μέρες, χωρίς να έχει ειδοποιήσει. Σίγουρα κάτι δεν πάει καλά.

Ο διευθυντής (Γιάννης Αποστολίδης) καλεί τον Διαμαντή ιδιαιτέρως και του εμπιστεύεται ότι ο Τσινώτος είναι πολύ πιθανό να έχει υπεξαιρέσει ένα μεγάλο ποσόν. Δεν θέλει όμως να αναμείξει την αστυνομία, προτού εξαντλήσει κάθε περιθώριο. Του αναθέτει να πάει μετά το σχόλασμα στο σπίτι του Τσινώτου, στις Τρεις Γέφυρες, και να μάθει αν βρίσκεται εκεί.

Νυχτερινή περιπέτεια_11

Ο Διαμαντής πηγαίνει και βρίσκει τη μητέρα. Εκείνη δεν μιλάει, αλλά η σιωπή της είναι εύγλωττη.

Φεύγοντας για να γυρίσει στο σπίτι του, μέσα στο κρύο και στη νύχτα, βλέπει μια κοπέλα (Νταίζη Μαυράκη) να ρίχνεται στις γραμμές του τρένου και τη σώζει την τελευταία στιγμή. Τη συνοδεύει σ’ ένα κέντρο εκεί κοντά για να πιούν κάτι και να συνέλθει.

Ο Διαμαντής, σαν άνθρωπος με αρχές, αισθάνεται ότι έχει ευθύνη ζωής απέναντι στην κοπέλα που έσωσε και της ζητάει να την επισκεφτεί την επόμενη μέρα, για να σιγουρευτεί ότι είναι καλά. Από κει και πέρα αρχίζει η περιπέτειά του, γιατί η Νίνα είναι νέα, όμορφη και γλυκιά κι εκείνος χωρίς να το θέλει, την ερωτεύεται.

Νυχτερινή περιπέτεια_25

Τη συνάντηση του Διαμαντή και της Νίνας διακόπτει η Λουλού (Νάντια Χωραφά). Έρχεται φορτωμένη πακέτα και αρχίζει να τους δείχνει τι έχει ψωνίσει. Αραδιάζει στο τραπέζι, μπροστά στον Διαμαντή, ένα βουνό από σατέν και δαντέλες, εξηγώντας ότι «η κομψή γυναίκα γνωρίζεται από τα εσώρουχά της» –κομψότητα που ο Διαμαντής αποκλείεται να την είδε ποτέ φορεμένη.

Ήδη έχω αφηγηθεί μισή ώρα ταινίας. Σταματάω την αφήγηση εδώ. Απομένει ακόμα μία ώρα πλοκής, μέχρι το τέλος. Σ’ αυτή τη μία ώρα εμφανίζεται ο Νίκος Τζόγιας στον ρόλο του Τσινώτου και η Λέλα Πατρικίου στον ρόλο της σπιτονοικοκυράς.

Όσο για το τέλος, δεν είναι έκπληξη, οπότε δεν πειράζει να πω ότι η ταινία τελειώνει με τη σύζυγο να περιμένει με την αγκαλιά ανοιχτή τον Διαμαντή, που έρχεται με την κόρη τους στο στρωμένο τραπέζι.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s